Anak Gadis Hilang Selepas Berbual Dengan Ibu


syak, emak, ibu, anak, perempuan, mangsa culik, hilang, duduk, cakap, berbual, bangunan, periksa, layan, sedar, suara, kawasan, kesan, bimbang, tinggal, rumahbaju merah jambu, hitam, berseluar, taat, hubungan, rapat, polis, usaha, daerah, selamat, kejadian, bantu, talian

KUANTAN – Seorang ibu mengesyaki anaknya menjadi mangsa culik apabila gadis itu tiba-tiba hilang dari tempat duduknya beberapa minit selepas mereka berbual.

Ana Zali, 45, berkata, ketika kejadian kira-kira jam 11.30 pagi Selalu lalu, dia sedang memeriksa barang dalam sebuah bangunan di tempat kerja di Taman Tas sambil melayan Nor Afifa Abd Rahman, 20, yang ketika itu berada di sebelahnya.

Bagaimanapun dia menyedari kehilangan Nor Afifa selepas tidak mendengar suara anaknya.

“Saya terkejut kerana dia tiba-tiba hilang dari tempat duduknya. Saya keluar mencarinya di semua kawasan di bangunan itu termasuk bertanya kepada mereka yang berada di situ tetapi tidak menemui sebarang kesan,” katanya.

Ana berkata, dia terpaksa membawa Nor Afifa ke tempat kerja kerana bimbang dengan keadaan anaknya yang demam sejak dua minggu lalu dan tidak mahu meninggalkannya sendirian di rumah.

Katanya, ketika anaknya hilang, dia memakai baju merah jambu dan hitam, berseluar dan bertudung hitam.

Ibu kepada empat anak itu juga mengakui Nor Afifa seorang gadis yang bukan sahaja patuh kepada ibu bapa tetapi sentiasa berhubungan rapat dengan keluarga.

Bimbang dengan keselamatan anaknya, Ana membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan kira-kira jam kira-kira jam 4.30 petang.

Menurutnya, mereka sekeluarga masih berusaha mencari Nur Afifa di sekitar Kuantan dan mengesyaki anaknya masih berada di daerah ini.

“Kami tidak pernah jemu mencarinya dan mahu dia selamat pulang ke pangkuan keluarga,” katanya yang buntu dengan kejadian itu.

Ana berharap, orang ramai boleh membantunya mengesan Nor Afifa dengan menghubunginya di talian 019 – 6076242 jika ternampak anaknya di kawasan mereka.

Anak Gadis Hilang Selepas Berbual Dengan Ibu Anak Gadis Hilang Selepas Berbual Dengan Ibu Reviewed by Admin on 10:48:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.