Siapa Sebenarnya Ambiga – Presiden BERSIH 2.0?



Aku pasti ramai yang tertanya-tanya, siapa dia Ambiga, Presiden atau pengasas BERSIH (Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil)? 

Pendapat peribadi . Beliau merupakan seorang rakyat Malaysia, yang sangat prihatin tentang sistem pilihanraya di Malaysia ini yang pada hemat beliau dan juga majoriti rakyat Malaysia, mempunyai banyak kelemahan atau lope-hole yang boleh dimanfaatkan dan dipolitikkan oleh pihak berkuasa. Pengalaman beliau yang besar dalam bidang undang-undang menambahkan lagi kekuatan kepada perjuangan beliau. 

Ada 8 cadangan untuk penambahbaikan sistem pilihanraya yang dibawa oleh BERSIH 2.0. Daripada survey yang dibuat di akhbar The Star, 95% rakyat Malaysia menyokong 7/8 usul yang dibawa oleh BERSIH. 

Apa maksudnya? 
Jadi, apa susahnya kerajaan terima usul-usul mereka. Tapi kerajaan tak terima satu pun usul tersebut, malahan mengharamkan perhimpunan BERSIH yang berlaku 9 Julai 2011. Apa sebenarnya yang mahu disorok dan disembunyikan oleh kerajaan? Kalau tidak ada apa-apa, kerajaan tak perlu takut.

Siapa Sebenarnya Ambiga – Presiden BERSIH 2.0? Siapa Sebenarnya Ambiga – Presiden BERSIH 2.0? Reviewed by Admin on 11:35:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.