Graduan Mohon Maaf Selfie Atas Pentas Ketika Majlis Konvokesyen, Perjelas Sebab Selfie




Kuala Lumpur: Graduan yang bertindak mengambil gambar selfie bersama Pro Canselor UiTM ketika istiadat konvokesyen memohon maaf atas tindakannya itu. Muhammad Hasrul Haris Mohd Radzi, 21, berkata dia tidak mampu mengawal perasaan teruja dan serok selepas menerima segulung diploma ketika Istiadat Konvokesyen UiTM Ke-82.

“Saya minta maaf jika tindakan saya ‘selfie’ atas pentas ketika istiadat konvokesyen berlangsung memalukan Universiti Teknologi Mara (UiTM), saya tidak mampu mengawal perasaan teruja dan seronok selepas menerima segulung diploma,” katanya memetik laporan dari Harian Metro.


Tindakan Muhammad Hasrul Haris, graduan jurusan Fotografi dari UITM Lendu, Melaka, itu mengundang kritikan ramai apabila ia menjadi viral di laman sosial.

Menurut Muhammad Hasrul lagi, idea untuk berselfie diatas pentas itu datang setelah dia melihat konvokesyen dari sebuah universiti tempatan yang menampilkan para graduannya dari jurusan Sarjana Muda Seni Persembahan Tari melakukan aksi tarian ketika mengambil skrol.

Menurutnya, sebagai graduan jurusan Fotografi, berselfie adalah simbolik untuk jurusan itu.

“Saya fikir tindakan itu tidak salah, mengambil gambar selfie juga simbolik untuk pelajar jurusan fotografi.

“Tidak salah untuk saya ‘merakam’ detik bersejarah dalam hidup selepas bertungkus-lumus selama dua tahun setengah untuk mendapat segulung diploma,” katanya lagi. - Siakap Keli

Graduan Mohon Maaf Selfie Atas Pentas Ketika Majlis Konvokesyen, Perjelas Sebab Selfie Graduan Mohon Maaf Selfie Atas Pentas Ketika Majlis Konvokesyen, Perjelas Sebab Selfie Reviewed by Admin on 5:21:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.