Ngeri! Cucu Penggal Kepala Nenek, Ini Kisah Sebenar Yang Berlaku



KOTA TINGGI - Seorang nenek di Felda Pengeli Timur dekat di sini dibunuh dengan kejam apabila badannya dikerat manakala kepalanya dipenggal oleh cucunya sendiri petang tadi.

Mangsa yang berusia 76 tahun dipercayai dibunuh suspek yang berusia 19 tahun dipercayai mengalami gangguan mental.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Rahmat Othman berkata, suspek yang merupakan cucu mangsa tidak bekerja dan dikatakan tidak makan ubat sakit mental sejak beberapa bulan yang lalu.

"Mayat mangsa dijumpai dalam keadaan kepala mangsa dipenggal dan berada di hadapan pintu masuk rumah.

"Manakala badan mangsa pula berada di ruang dapur di bawah singki. Kedua-dua kaki telah dipotong di bahagian peha tetapi tidak putus.

"Manakala kedua-dua tangan dipotong dan hanya kelihatan sebelah kiri masih berada di sisi tubuh mangsa," katanya dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Tambah Rahmat, siasatan mendapati senjata yang digunakan suspek ialah sebilah pisau lebih kurang enam hingga tujuh inci panjang dijumpai didalam pasu bunga di luar rumah.

Katanya, suspek kemudiannya telah melarikan diri memasuki ladang sawit berhampiran.

"Usaha memburu suspek oleh Team Task Force Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi dan anggota Balai Polis Bandar Tenggara dengan bantuan penduduk kampung telah dijalankan. Suspek telah dikesan dan berjaya ditangkap pada jam 8.30 malam,"katanya.

Jelasnya, kes disiasat dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


Ngeri! Cucu Penggal Kepala Nenek, Ini Kisah Sebenar Yang Berlaku Ngeri! Cucu Penggal Kepala Nenek, Ini Kisah Sebenar Yang Berlaku Reviewed by Admin on 7:26:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.