Nong Poy, Lelaki Tercantik Dari Thailand



Disebalik kecantikan yang luar biasa tersebut, sebenarnya Nong Poy adalah seorang lelaki yang melakukan pembedahan kelamin pada usia 17 tahun.

"Wanita" transgender kelahiran 1984 ini mempunyai tinggi 171cm, saiz badan: 33-24-36 dan massa: 48 kg. Jiwa kewanitaannya sudah mula ia rasakan sejak dia duduk di bangku Sekolah. Ia merasa dirinya lebih sesuai memiliki tubuh wanita dan dia sudah bermimpi untuk menjadi seorang perempuan tetapi di hadapan orang tuanya dia bersikap seperti anak lelaki.Kerana dia merasa risih dengan 'organ' lelakinya dia melakukan pembedahan pada umur 17 tahun.

Pada awalnya dia sangat takut akan operasi tersebut, tetapi setelah berunding dengan ramai doktor akhirnya dia memutuskan untuk melakukan pembedahan. Proses pembedahan sangat menyakitkan bagi Poy. Dia mengalami sakit yang luar biasa tapi demi cita-citanya menjadi seorang perempuan, dia seolah-olah tidak peduli dengan rasa sakitnya pada saat itu.Setelah dia berubah menjadi 'wanita' rasa sakit itu dianggapnyasebagai bayaran yang setimpal.

Dua tahun pembedahan, Nong Poy berjaya memenangi pertandingan kecantikan 'Miss Tiffany' ketika dia berumur 19tahun. Pada tahun yang sama, Nong Poy menjadi MissInternational Queen (lady-boy) 2004. Ia semakin dihargai tidak semata kerana prestasi antarabangsa yang ia raih. Namun,kecantikan (wajah) ia peroleh berlaku secara semulajadi pasca operasi dan terapi hormon. Tidak seperti wanita trasgender lain,Nong Poy tidak melakukan pembedahan plastik pada wajahnya.Ia hanya melakukan operasi pada tubuhnya dan menggantikan kelaminnya menjadi wanita.

Nong Poy, Lelaki Tercantik Dari Thailand Nong Poy, Lelaki Tercantik Dari Thailand Reviewed by Admin on 4:35:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.