Bagaimana Wajah Lelaki Ini Boleh Mirip Seseorang Di Lukisan Abad Ke-16?



Seorang mahasiswa bernama Max Galuppo mengaku sangat terkejut setelah melihat sebuah lukisan yang dibuat seniman yang tak terkenal berjudul Portrait a Nobleman with Dueling Gauntlet. Dalam lukisan itu, kelihatan seorang lelaki yang wajahnya sangat mirip dengan mahasiswa Universiti Temple,Philadelphia, Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) itu. Lukisan ini diterima Philadelphia Museum of Art pada tahun 1917 untuk memenuhi koleksi John G. Johnson. "Ini sungguh aneh. Dia kuliah di Temple dan kami selalu mengatakan ingin pergi ke muzium seni," kata Nikkie Curtis, kekasih Galuppo.

"Kami pergi ke pameran baju kesatria. Namun ketika kami melalui lukisan itu, saya melihat sesuatu dan mengatakan hei, lihat lukisan itu. Mirip dengan dirimu," kata Curtis. "Jujur saja, saya tidak melihat persamaan itu. Lalu kemudian saya melihat foto diri saya berdiri di samping dan anda tak dapat melihat perbezaannya," ujar Galuppo. Sejak saat itu, dia menerima banyak perhatian dan permintaan yang sangat lucu.
sumber

Bagaimana Wajah Lelaki Ini Boleh Mirip Seseorang Di Lukisan Abad Ke-16? Bagaimana Wajah Lelaki Ini Boleh Mirip Seseorang Di Lukisan Abad Ke-16? Reviewed by Admin on 11:35:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.