Chef Wan Jawab Kontroversi Mangkuk Terbesar Laksa Sarawak Yang Dibuang



PETALING JAYA: Cef selebriti Datuk Redzuwan Ismail mendakwa beliau tidak tahu laksa yang disediakan penganjur pada acara “Mangkuk Laksa Sarawak Terbesar”, di negeri Kenyalang itu baru-baru ini akan dibuang.

Beliau yang lebih dikenali sebagai Chef Wan, juga menafikan terlibat dalam penyediaan makanan itu kerana hadir sebagai tetamu jemputan sahaja.

“Saya tidak masak laksa itu dan tidak pula saya sedar mereka (penganjur) tidak memberinya makan kepada orang lain sehingga saya berada di sana pagi itu,” katanya menu

Ia susulan kontroversi mangkuk gergasi laksa Sarawak, Chef Wan yang turut hadir pada majlis pecah rekod itu, menurut tulisannya di Instagram, beliau dijemput menyertai pelancaran dewan makan baru Plaza Merdeka bersama Gabenor Sarawak Tun Abdul Taib Mahmud dan isteri, Ragad Walled Al-Kurdi pada jam 11 pagi untuk membuat demonstrasi masakan beliau.

Beliau tiba di Sarawak dua malam lalu, iaitu apabila semua wakil dari Plaza Merdeka menghampirinya dan meminta beliau menyertai acara mangkuk laksa Sarawak terbesar.

“Sememangnya saya berkata ya kan? Saya juga teruja untuk mengetahui sebesar mana mangkuk itu dan rekod yang perlu dicapai untuk tersenarai dalam Malaysia Book of Records.”

Terdahulu, netizen menyelar penganjur acara mangkuk laksa Sarawak terbesar seperti dilaporkan The Borneo Post mengenai pembaziran.

Salah satu pengikut Instagram beliau, @afiqashwin juga bertanya Chef Wan hari ini apa yang berlaku kepada laksa Sarawak itu selepas acara berakhir.

“Datuk, saya mahu mempersoalkan sama ada laksa itu boleh dimakan? Adakah mereka mengagih-agihkannya? Jangan beritahu saya mereka pecah rekod dan biarkan makanan itu dibazirkan?”

Chef Wan menjawab dengan mengatakan makanan itu dicemari kerana ditinggalkan di tempat terbuka selama beberapa jam.

“@afiqashwin Anda tidak beri makan orang lain dengan makanan yang terbiar beberapa jam kerana ia akan menyebabkan pencemaran dan beracun kepada orang lain … Anda tidak boleh mengambil risiko itu,” sebahagian jawapan Chef Wan .


Sumber: freemalaysiatoday.com/

Chef Wan Jawab Kontroversi Mangkuk Terbesar Laksa Sarawak Yang Dibuang Chef Wan Jawab Kontroversi Mangkuk Terbesar Laksa Sarawak Yang Dibuang Reviewed by Admin on 9:26:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.