Lelaki Diserang Harimau? Ini Cerita Sebenar Disebalik Kejadian Itu



KUALA TERENGGANU: Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) Terengganu menafikan viral di laman sosial yang mendakwa seorang lelaki cedera parah diserang seekor harimau di Bukit Besi, Dungun.

Pengarahnya, Mohd Hasdi Husin, berkata pihaknya tidak menerima sebarang laporan atau aduan mengenai perkara itu dan ia adalah berita palsu yang disebarkan individu tidak bertanggungjawab bertujuan meraih perhatian.

Beliau berkata, kali terakhir kejadian manusia diserang harimau di negeri itu berlaku lima tahun lalu.

"Kita difahamkan insiden itu berlaku di luar negara, bukan di Dungun seperti didakwa. Kita tidak tahu apa motif penyebar berita palsu ini berbuat demikian, mungkin untuk meraih perhatian.

"Diharap orang ramai tidak mudah mempercayai sebarang berita yang disebarkan di laman sosial sehingga mendapat pengesahan pihak sepatutnya.

"Individu ini bukan saja menimbulkan rasa panik dalam kalangan penduduk setempat dan negeri ini, tetapi juga menjejaskan jabatan kita," katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

Beliau mengulas laporan yang tersebar di laman sosial kononnya seorang lelaki warga asing diserang harimau di Dungun sehingga cedera parah di bahagian belakang badan di Bukit Besi, Dungun.

Malah, gambar dan video kejadian yang tersebar turut menyebut kononnya haiwan liar itu berjaya ditembak rakan mangsa yang kebetulan berada di lokasi kejadian.


Lelaki Diserang Harimau? Ini Cerita Sebenar Disebalik Kejadian Itu Lelaki Diserang Harimau? Ini Cerita Sebenar Disebalik Kejadian Itu Reviewed by Admin on 1:14:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.