Mulut Anda Berbau? Inilah Cara Mudah Untuk Menghilangkannya


Bau mulut memang cukup mengganggu. Situasi ini buat sebahagian orang jadi kurang percaya diri waktu berbicara dengan orang lain. Tidak hairanlah, mereka mengatasiinya dengan pengambilan gula-gula pudina, gula-gula getah atau memakai ‘mouthspray’.


Cara ini memanglah berkesan, namun cuma bersifat sementara. Cuba untuk beralih pada bahan-bahan yang lebih semulajadi, yang jauh lebih berkesan, selamat serta sihat tentunya.

Seperti resipi di bawah ini, yang diperbuat daripada beberapa bahan semulajadi yang bakal menolong menyingkirkan bau mulut anda selama-lamanya. Berikut resipi yang boleh anda siapkan sendiri dengan mudah.

Bahan-bahan:
* 1/2 sudu makan serbuk kayu manis
* 1/2 sudu makan madu
* 2 buah lemon

Cara menyediakan:


Masukkan kayu manis serta madu dalam mangkok serta tambah secawan air panas. Aduk bahan hingga rata lalu tambahkan perahan lemon. Kacau lagi hingga sebati dengan baik. Kemudian, masukkan cecair dalam botol kaca serta tutup rapat. Taruh minuman ini didalam peti sejuk. Pakai campuran ini untuk berkumur, sebelum menelannya. Anda boleh mengulangi prosedur ini jika diperlukan.

Kayu manis serta lemon bakal menyahjangkit rongga mulut serta memusnahkan bakteria penyebab bau. Sedangkan madu bakal memberi rasa yang lebih baik untuk campuran ini.

Selain menyingkirkan bau mulut, campuran ini juga bakal menolong anda melawan virus serta selsema, kerana minuman ini dapat mengukuhkan system kekebalan tubuh serta bertindak sebagai antioksidan.

Sumber: Healthy Food Star

Mulut Anda Berbau? Inilah Cara Mudah Untuk Menghilangkannya Mulut Anda Berbau? Inilah Cara Mudah Untuk Menghilangkannya Reviewed by Admin on 8:00:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.