Valentine Day Merosakkan Akidah


Lebih 300 sukarelawan muda pada Sabtu nanti menyertai program turun padang bagi menyedarkan umat Islam terhadap pentingya mereka tidak meraikan Hari Valentine pada setiap 14 Februari.


Program “Jerat Hari Valentine” itu mensasarkan beberapa lokasi sekitar Kuala Lumpur. Antara lokasi yang menjadi sasaran ialah sekitar KLCC, Bukit Bintang, Masjid India, KL Sentral, Puduraya dan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Ibu bapa khusunya yang sepatutnya peka dengan semua aktiviti anak-anak mereka dengan mengambil berat mengenai larangan merayakan hari Valentine yang mempunyai unsur-unsur Kristian dan bercampur dengan perbuatan maksiat.

Seperti mana yang dikatakan oleh ramai individu Islam yang paling berpengaruh, Hari Valentine day ini tak boleh disambut bagi orang Islam kerana dalam islam, hari 'valentine day' itu adalah setiap hari sebab kita memang wajib menyayangi orang yang kira sayang setiap hari, setiap waktu.

Dikhabarkan lagi orang yang memberi nasihat semua ini nanti akan disertai oleh remaja juga dalam kalangan umur 19-30 tahun bagi menasihati mereka yang melakukan aktiviti yang tidak bermoral nanti.
sumber

Valentine Day Merosakkan Akidah Valentine Day Merosakkan Akidah Reviewed by Admin on 9:19:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.