Fakta Malam Lailatul Qadr Yang Disembunyikan NASA



Ketua Institut Keajaiban Saintifik Al-Quran dan Sunnah di Mesir, Dr. Abdul Basith As-Sayyid menegaskan bahawa, Agensi Angkasa Negara Syarikat (NASA) telah menyembunyikan bukti-bukti saintifik dunia mengenai (malam) Lailatul Qadr.

Menurut beliau, sesuai dengan hadis Nabi malam itu Lailatul Qadr adalah "baljah" (بلجة); tahap suhu sederhana), tiada bintang atau meteor jatuh ke (suasana) di bumi, dan matahari keluar pada keesokan harinya tanpa sinaran cahaya.

"Sayyid mengesahkan ada kajian saintifik membuktikan bahawa setiap hari terdapat 10 bintang dan 20 ribu yang jatuh terhempas ke dalam atmosfera Bumi, kecuali malam Lailatul Qadr di mana tiada sinaran cahaya, seperti yang dipetik oleh tribunnews.com.

Bukti ini telah dijumpai agensi angkasa NASA 10 tahun yang lalu. Tetapi mereka enggan menyiarkannya dengan alasan mereka tidak mahu orang bukan Islam tertarik untuk memeluk Islam.

Abdul Basith Sayyid, Ketua Institut Keajaiban Saintifik Al-Quran dan Sunnah di Mesir, Dr. Abdul Basith As-Sayyid dalam program TV di Sayyid Mesir juga mengesahkan, Pakar Nasa yang menemui bukti tersebut, Carner akhirnya memeluk agama Islam dan telah berhenti kerja di NASA .

Ahli geologi Islam Zaglol Najjar telah menegaskan, NASA pernah mengeluarkan satu halaman di laman web rasmi yang pernah diterbitkan selama 21 hari.

Halaman tersebut ialah tentang cahaya ganjil dari Kaabah di Baitullah ke Baitul Makmur di langit.

Sayyid menegaskan, "tingkap" yang ada di langit sama seperti yang disebutkan dalam al-Quran.

"Dan kalau Kami bukakan kepada mereka mana-mana pintu langit, kemudian mereka dapat naik melalui pintu itu (pada siang hari yang membolehkan mereka menyaksikan segala kenyataan yang ada): (Al-Hijr : 14)"


Fakta Malam Lailatul Qadr Yang Disembunyikan NASA Fakta Malam Lailatul Qadr Yang Disembunyikan NASA Reviewed by Admin on 8:38:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.