Status “No Raya On This Year…Work Until Die” Di Whatsapp Tanda Farid Pergi Selamanya


Sungguh meruntun hati ini membaca kisah seorang lelaki yang seolah-olah sudah tahu yang dia akan 'menghadap Maha Pencipta'.

Mana tidaknya sebelum pergi selama-lamanya dia telah memuatnaik status di laman Whatsapp miliknya berbunyi “No raya on this year…work until die”.

Beliau yang dikenali dengan nama Farid telah ditemui meninggal dunia di rumah sewanya di saat semua rakannya pulang berhari raya.

Diceritakan oleh seorang blogger terkenal,Dato Ammar Yasir, kejadian ini menimpa bekas rakan rumah bujangnya di mana menurutnya semasa dalam perjalanan ke Kuala Lumpur dari Dungun dia mendapat penggilan telefon dari seorang rakan rumah bujangnya, Herman, bertanyakan tentang Farid.


Ini kerana Farid sudah beberapa hari tidak dapat dihubungi sejak malam raya hingga beberapa hari selepas itu(19/7/2015). Kerana kehilangan Farid tersebut keluarganya telah membuat laporan polis.

"Sesampai aku di hentian Gambang aku menerima sms dari Herman yang mengatakan rakan sekerjanya telah pergi ke rumah sewa dan memanggil tetapi tiada sesiapa yang menjawab," cerita Ammar.

Namun sesuatu yang mengejutkan apabila rakan Herman itu apabila telah membuka tingkap bilik Farid yang berada di depan sekali, beliau ternampak sebujur mayat kaku di atas tilam yang sudah mengeluarkan bau.

Lalu rakan Herman tersebut telah pergi ke balai membuat laporan polis dan polis telah bergegas ke lokasi berkenaan.

Mereka telah memecahkan pintu rumah dan kelihatan mayat Farid sudah beberapa hari meninggal dunia. Mayat Farid telah dibawa ke Hospital Serdang untuk bedah siasat.

"Kemungkinan mayat sudah 3-4 hari meninggal dunia", itulah kata-kata dari seorang Sarjan Balai Polis Serdang, Selangor yang membuatkan beliau begitu sebak.

Ammar berkata rakannya itu tidak dapat balik beraya pada tahun ini kerana perlu bekerja dan hanya tinggal seorang diri di rumah bujang mereka.

"Masih teringat kali terakhir arwah Farid berjasa kepada aku membelikan panadol saat aku demam panas."

"Dialah sahabatku yang sangat baik. Dia rakan serumah, dia rakan sekelas, dia rakan seasrama, dia rakan sebelajar dan rakan semasa susah dan senang. Semoga rohnya tenang di sana. Semoga ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman." katanya.

Jadi status Farid “No raya on this year…work until die” di Whatsappnya itu benar-benar menjadi satu kejutan kepada rakan-rakannya. Adakah dia sudah tahu akan dijemput oleh yang Maha Esa.

Hasil laporan bedah siasat menunjukkan Farid meninggal dalam keadaan normal dan jenazah telah dibawa ke rumah bapa saudaranya di Puchong untuk urusan pengebumian.

Apapun bersama kita mendoakan agar roh Farid sentiasa dirahmati dan tergolong dalam golongan orang beriman. - Siakapkeli.my

Status “No Raya On This Year…Work Until Die” Di Whatsapp Tanda Farid Pergi Selamanya Status “No Raya On This Year…Work Until Die” Di Whatsapp Tanda Farid Pergi Selamanya Reviewed by Admin on 12:34:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.