Kisah Ayah Yang Bawa 3 Anak Naik Motor Dari Sepang Pulang Ke Penang




Kisah ayah yang bawa 3 anak naik motor dari Sepang pulang ke Penang..

Mata hamba masuk habuk.
.
Dari Sepang 6 pagi
Sampai Penang 10 malam
.
Bukan tak sayang anak
Saya tahu ini merbahaya
Tapi takde pilihan
Duit saya hanya RM50 dalam poket
Saya hanya berTawakal kepada Allah
.
Anak anak enjoy dalam perjalanan
Ramai yang nak tumpangkan
Tapi saya taknak menyusahkan orang
Lebih dari 10 orang nak membantu
.
Terima kasih rakyat Malaysia
Kerana prihatin kepada kami
Ramai yang bagi duit raya pada anak saya
.
Anak belajar nilai kesusahan
Dari situ mereka belajar sesuatu
14 jam perjalanan mengajar mereka
Tentang prihatin dan kemanusiaan
.
Pesanan En Reza
Dalam apa situasi
Jangan lupa Allah
Setiap masalah
Allah dah ada jalan penyelesaian
Usaha sedaya upaya yang kita mampu
.
Bila ada masalah
Jangan mengadu pada manusia
Mengadu pada Allah
Ikhtiar dan tawakal
Yakinlah
Allah ada susunan untuk kita
.
Terkandung 1001 pesanan untuk kira fikirkan
Silakan Share seandainya memberi manfaat

Kisah Ayah Yang Bawa 3 Anak Naik Motor Dari Sepang Pulang Ke Penang Kisah Ayah Yang Bawa 3 Anak Naik Motor Dari Sepang Pulang Ke Penang Reviewed by Admin on 7:35:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.