Wanita Ini Dedah Rahsia Utama Untuk “Secured” Kerja Setiap Kali Interview



Assalamualaikum. Saya bekas pelajar UIA grad 2 tahun lepas dlm bidang teknikal. Alhamdulillah mungkin rezeki saya agak murah sbb kerap kali dipanggil interview dari mula menganggur lepas grad walaupun dah bertukar kerja dlm tempoh 2 tahun ni. Saya juga xpernah menggunakan mana2 kabel kawan & org dalaman, dan semuanya adalah melalui online applications (Jobstreet, mudah.my, maukerja.com) dan juga direct emel ke company2.

Nasihat saya utk semua job seekers mahupun penganggur terhormat, cubalah utk berbahasa inggeris dgn fasih dan santai, janji konfiden itu ada all the time sepanjang sesi interview. Saya pernah dipanggil 8 interview serentak, dan hampir kesemuanya menunggu saya utk masuk kerja (ada yg saya reject awal2). Tak ke gembira bukan kepalang sbb semua majikan (bos cina, melayu & india) yg menuggu pekerja masuk kerja?

Cgpa saya? Not even 3 pointer. Co-curriculum saya? yes 4 flat. Mungkin soft skills yg membantu saya utk dpt kerja sekaligus dgn kemahiran berbahasa inggeris dgn santai dan yakin. Jadikan sesi interview penuh santai dan selesa dgn syarat perlu beringat dgn peraturan2 & adab2, which is attitude, masa interview. Saya hanya berkongsi pengalaman serba-sedikit yg saya ada agar anda semua dpt melepasi sesi interview dgn lancar dan jayanya. Jika saya boleh, anda juga pasti boleh. Good luck!

– Ameenah


Wanita Ini Dedah Rahsia Utama Untuk “Secured” Kerja Setiap Kali Interview Wanita Ini Dedah Rahsia Utama Untuk “Secured” Kerja Setiap Kali Interview Reviewed by Admin on 9:59:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.