Seorang Pengguna Facebook Bernilai $4.39



Adakah anda pengguna Facebook?Jika ya, pernahkah anda terfikir berapakah nilai anda kepada Mark Zuckerberg dan rakan-rakannya?. Anda sebenarnya bernilai kira-kira $4.39 untuk Zucks-ini adalah selepas anda memecahkan pendapatan tahunan dengan jumlah bilangan pengguna yang aktif pada platform.

Facebook memfailkan nombor statistik aktif dengan SEC dalam penyediaan bagi IPO akan datang dan ia menunjukkan bahawa jumlah pengguna aktif kira-kira 845 juta. Dengan $3.71 bilion dalam pendapatan yang dijana pada tahun lepas, ia akan menjana angka yang dinyatakan di atas.

Nilai anda ke Facebook tidak harus dipandang remeh kerana ia adalah hanya pada akhir tahun 2010 bahawa Facebook mempunyai kira-kira 608 juta pengguna aktif. Kenaikan 39% hanya dalam 12 bulan kemudian adalah satu sebab besar syarikat itu merancang pengapungan mengejutkan $100 bilion.

Anda mungkin sedikit marah bahawa anda dianggap sebagai pusat pendapatan, tapi, anda tidak menjangkakan untuk dapat menggunakan satu platform yang bagus dengan percuma tanpa sebarang gangguan?

Hakikatnya anda dilihat sebagai inventori iklan adalah harga yang kecil untuk membayar apabila anda benar-benar memikirkannya. 
sumber

Seorang Pengguna Facebook Bernilai $4.39 Seorang Pengguna Facebook Bernilai $4.39 Reviewed by Admin on 9:44:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.