Permintaan Terakhir Eno Parihah Sebelum Maut Disula Cangkul



Kes pembunuhan kejam Eno Parihah masih lagi mejadi perbincangan hangat di media sosial semenjak kejadian yang berlaku 13.05.2016 lalu di mana Eno dibunuh dengan disula menggunakan cangkul.

Seminggu selepas pengebumian Eno, rasa sedih, sayu keluarga masih lagi belum terubat.

Ayah mangsa, Arif Fikri 53 tahun, berkata sebeum Eno meninggal dunia, Eno pernah meminta kepada ayahnya untuk menambah duit hasil simpanannya untuk membei motor.

''Saya sudah mengumpulnya kesemuanya, tinggal hanya menunggu dia balik saja di minggu kejadian, tapi nak buat macam mana kali ini dia balik dengan van jenazah'', katanya ketika ditemui di kampungnya, Lebak Wangi, pada jumaat lalu.

Kecewa dengar berita Eno dojodohkan dengan lelaki lain juga motif pembunuhan.

Sebelumnya hasil keterangan, ketiga pelaku mengaku punca pembunuhan itu berkait dengan isu khabar yang mereka dengar di mana Eno telah dijodohkan oleh orang tuanya dengan seorang lelaki.

Akan tetapi Arif Fikri menentang kuat pengakuan tiga pelaku tersebut.

"Saya tidak pernah menjodohkan anak saya dengan sesiapapun, dia masih lagi kecil, mana mungkin saya menjodohkannya, lagi pun Eno pernah berkata pada saya, dia tidak mahu mencari kekasih sebab dia mahu membahagiakan kami dulu"

"Saya tidak percaya kalau anak saya menjemput kekasihnya itu datang keperumahan tersebut, sebab perumahan itu dilarang dimasuki lelaki, lagi pun menurut pengetahuan saya dan isteri, anak saya tidak mempunyai kekasih." Kata Arif Fikri yang bekerja sebagai seorang guru sambil mengusap air mata.

Mana datangnya cangkul?


Pembunuhan anak saya telah dirancang sebelum ini, mesyuarat malam dan jam yang sama ketiganya di dalam rumah bukan kebetulan, dari mana datangnya cangkul? Sedangkan di sekitar perumahan tidak ada yang merasa kehilangan cangkul.

Saya percaya pembunuhan telah dirancang sebelum ini, tugas masing masing dalam pembunuhan anak saya seolah sudah di rancang.

Permintaan Terakhir Eno Parihah Sebelum Maut Disula Cangkul Permintaan Terakhir Eno Parihah Sebelum Maut Disula Cangkul Reviewed by Admin on 9:48:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.