Wanita Yang Baru Berpindah Ini Hendak Membuang Sampah, Tapi Apa Yang Ditemuinya Sangat Menyentuh Naluri



Apa yang bakal kami kongsikan dengan anda dalam artikel ini benar-benar bakal menyentuh hati kamu, terutama jika kamu orang yang terpelajar.

Seorang wanita yang baru berpindah ke sebuah kawasan perumahan merasa gembira dengan pilihannya untuk berpindah ke tempat baru. Kawasan perumahan tersebut tenang, dan jiran tetangga juga nampaknya baik hati. Mereka ringan tulang membantu wanita ini berpindah masuk ke rumah baru.

Selesai membersihkan rumah, wanita tersebut bercadang hendak membuang sampah yang beliau tidak diperlukan. Beliau bertanya kepada jiran arah tempat pembuangan sampah berdekatan. Setelah mendapat tunjuk ajar, beliau dan suaminya pun ke tempat yang dimaksudkan.

Alangkah terkejutnya beliau menjumpai perkara di bawah ini di tempat pembuangan sampah itu:


Wanita itu sangat terkejut dan keliru. Kata tak boleh buang sampah, tapi mengapa banyak sampah di situ? Bahasa apa yang digunakan dalam papan tanda itu? Rasanya bukan bahasa England. Atau orang yang buat papan tanda itu saja pekena penduduk di situ, padahal kat situ boleh je buang sampah? Apakah misteri di sebalik kejadian ini? Ada sesiapa tahu?

Begitulah kisah wanita yang baru berpindah dan nak buang sampah. Pengajaran dari cerita ini, kalau tak reti membaca, bawak-bawaklah pergi sekolah. Sekian.

Wanita Yang Baru Berpindah Ini Hendak Membuang Sampah, Tapi Apa Yang Ditemuinya Sangat Menyentuh Naluri Wanita Yang Baru Berpindah Ini Hendak Membuang Sampah, Tapi Apa Yang Ditemuinya Sangat Menyentuh Naluri Reviewed by Admin on 12:42:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.