Kes Budak Dibunuh & Dibakar Bukan Mangsa Culik



Susulan kes budak perempuan yang ditemui mati dibunuh dalam keadaan kesan dibakar dinafikan oleh pihak polis bukan mangsa culik memandangkan tiada sebarang laporan yang dibuat mana-mana individu mengenai kehilangan atau penculikan kanak-kanak.

#Berita Penuh

JOHOR BAHRU: Polis menafikan kanak-kanak perempuan yang ditemui dibunuh dengan kesan dibakar di Jalan Salleh, Taman Ungku Aziz di sini, kelmarin, adalah mangsa culik.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Johor, Datuk Dr Hashim Haron berkata, pihaknya tidak menerima laporan berkaitan kes penculikan membabitkan kanak-kanak.

“Setakat hari ini (semalam), tiada keluarga melaporkan kehilangan anak kecil. Kami juga masih tidak tahu identiti mangsa yang berusia lebih setahun itu.

“Kami masih menunggu laporan bedah siasat. Kami yakin mangsa bukan mangsa culik atau anak luar nikah kerana usianya lebih setahun, dia mungkin di bawah jagaan seseorang sebelum ini,” katanya.

Menurut Hashim, pihaknya menasihati orang ramai yang ada maklumat berkaitan waris kanak-kanak itu tampil menghubungi pihaknya.

“Sesiapa yang kehilangan anak atau cucu berusia lebih setahun diminta menghubungi kami,” katanya.

Pada masa sama, menurut beliau, pihaknya menubuhkan satu pasukan khas menyiasat kes itu.

“Pasukan khas ini akan menumpukan segala aspek siasatan terperinci bagi memastikan penjenayah yang terbabit dalam kes ini ditahan untuk dihadapkan ke muka pengadilan,” katanya.

Kes Budak Dibunuh & Dibakar Bukan Mangsa Culik Kes Budak Dibunuh & Dibakar Bukan Mangsa Culik Reviewed by Admin on 10:25:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.