'Kenapa Derma RM2.6b Tiada Dalam Penyata Umno?'



Sekumpulan ketua cawangan Umno membuat laporan kepada Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) berhubung status kewangan parti itu.

Menamakan diri sebagai Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM), mereka membangkitkan kenapa derma RM2.6 bilion yang diterima presiden parti Datuk Seri Najib Razak tidak disebut dalam penyata kewangan 2013 dan 2014.

“Kami meminta supaya ROS membuat siasatan apakah status wang tersebut kerana presiden Umno telah menyatakan dan mengakui bahawa beliau menerima sejumlah wang yang bernilai RM2.6 bilion ini,” kata jurucakap GKCM Kamarul Azman Habibur Rahman.

Ketua Umno Taman TKK di Teluk Kemang, Negeri Sembilan, itu berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas membuat laporan di pejabat ROS, Putrajaya, sebentar tadi.

Bekas presiden Umno Tun Dr Mahathir Mohamad turut membangkitkan isu sama dalam acara khas bersama Timbalan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin di ibu negara malam tadi.

Mengulas lanjut, Kamarul berkata pihaknya berharap sangat isu tersebut diselesaikan dengan kadar segera bagi menamatkan kegusaran ahli akar umbi Umno.

“Kami lakukan (tindakan) ini kerana kami rasakan isu ini tidak boleh dipanjangkan lagi dan hanya akan merumitkan lagi keadaan Umno yang begitu gawat buat masa ini,” tegas Kamarul.

Terdahulu, Kamarul berkata laporan itu diterima dan disahkan oleh pegawai ketua pengarah ROS, Mohammad Razin Abdullah dan mereka menunggu arahan selanjutnya sama ada untuk memulakan siasatan. - MalaysiaKini.com

'Kenapa Derma RM2.6b Tiada Dalam Penyata Umno?' 'Kenapa Derma RM2.6b Tiada Dalam Penyata Umno?' Reviewed by Admin on 9:23:00 PTG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.