Kemalangan Ngeri.. Penumpang Tercampak, Pemandu Tersepit, Bas Rempuh Pembahagi Jalan


Pemandu bas ini, yang menuju Pulau Pinang, tersepit di tempat duduk dan seorang penumpang wanita tercampak keluar. — Foto ihsan Twitter/Bernama

BAGAN SERAI, 1 Jul — Dua maut dalam nahas membabitkan bas ekspres yang melanggar pembahagi jalan di Kilometer 194.9 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) berhampiran Bukit Merah di sini petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.15 petang, pemandu bas tersepit di tempat duduk dan seorang penumpang wanita tercampak keluar, lapor portal Sinar Harian.

Ketua polis daerah Kerian, Supt. Omar Bakhtiar Yaacob berkata bas dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang itu hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh besi pembahagi jalan.


Penumpang Ho Mei Lien, 56, berasal dari George Town, disahkan maut di tempat kejadian setelah tercampak, tambahnya.

"Pemandu bas juga didapati tersepit di tempat duduk pemandu sewaktu kejadian berlaku sebelum meninggal dunia ketika dikejarkan ke hospital," Omar dipetik sebagai berkata.

PLUS melalui akaun Twitter melaporkan kesesakan berlaku sejauh 3 kilometer.

Menurut portal Harian Metro, bas ekspres itu membawa 38 penumpang dan lima daripada mereka mengalami kecederaan.

Sumber: Themalaymailonline.com

Kemalangan Ngeri.. Penumpang Tercampak, Pemandu Tersepit, Bas Rempuh Pembahagi Jalan Kemalangan Ngeri.. Penumpang Tercampak, Pemandu Tersepit, Bas Rempuh Pembahagi Jalan Reviewed by Admin on 6:05:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.